avatar
     
News

Nationale Week Zonder Vlees wordt jaarlijks terugkerende campagne

Isabel Boerdam: 'We kunnen de wereld niet in één dag veranderen, maar ik geloof dat we echt een wezenlijk verschil hebben gemaakt deze week'

De eerste Nationale Week Zonder Vlees is succesvol verlopen. Mensen bewust maken van de hoeveelheid vlees die ze eten en bewustwording creëren, dat was het doel van de week. Deze missie is geslaagd! En daarom blijft het niet bij een eenmalige campagne: de vleesloze week komt vanaf nu ieder jaar terug.

De aanhoudende stroom aan berichten in de media, van het NOS journaal tot alle dagbladen en diverse radio- en televisieprogramma’s, en #weekzondervlees als Trending Topic op Twitter, laat zien dat de Nationale Week Zonder Vlees het gesprek van de week was in Nederland.  Vleesvervangerproducenten zagen afgelopen week een wezenlijk verschil in de verkoopcijfers. Ook de 139 deelnemende scholen konden rekenen op enthousiasme van hun leerlingen, evenals de bedrijfsrestaurants die met hun personeel deze week kozen voor een week zonder vlees. Isabel Boerdam, initiatiefnemer van de campagne: “Dit is een veelbelovende start, vanaf hier kunnen we alleen maar verder groeien. We kunnen de wereld niet in één dag veranderen, maar ik geloof dat we echt een wezenlijk verschil hebben gemaakt deze week.”

De Nationale Week Zonder Vlees wordt een jaarlijks terugkerende campagne. Isabel Boerdam: “In maart 2019 zetten we deze koers voort. Ik hoop dat net als gemeente Amsterdam dit jaar, in 2019 vele andere gemeenten zich zullen aansluiten bij ons initiatief. Daarnaast spreek ik graag de wens uit dat de rijksoverheid zich volgend jaar committeert aan het uitdragen van onze boodschap. Het zou bijvoorbeeld mooi zijn als onze ministers het goede voorbeeld geven en kiezen voor een week zonder vlees. Ik heb nog grote ambities, deze eerste Nationale Week Zonder Vlees smaakt naar meer!”

Booking.com