avatar
     
Health

10 tips voor een gezonde levensstijl door fitness bikini atleet Maya Nassar

1. Drink nooit je calorieen!

Vloeibare calorieen verzadigen je nooit en kunnen een grote oorzaak zijn van gewichtstoename als je niet alert bent op wat je drinkt! Let er op dat je voornamelijk low calorie drankjes nuttigt zoals thee, koffie en diet soda. Neem liever zoetjes i.p.v suiker. Ga fruitsapjes uit de weg als je een dieet volgt: sap bevat altijd meer calorieen dan vast fruit.

2. Vervang witte koolhydraten door bruine koolhydraten

Volkoren (bruine) koolhydraten bevatten granen die verzadigend werken en langzaam worden vrij gegeven in het lichaam. Dit zorgt er voor dat je langer ‘vol’ zit. Bruine koolhydraten verhogen de bloed glucose en insuline levels in het lichaam en zijn een grote bron van energie en brandstof voor zware trainingen en workouts. Witte koolhydraten zijn zo bewerkt dat ze nagenoeg zijn ontdaan van hun voedingswaarde.

www.TitusPowell.com

Foto: www.TitusPowell.com

3. Meet je porties!

Heel belangrijk! Als we geen aandacht besteden aan de hoeveelheid voedsel op ons bord, is het heel gemakkelijk om te veel eten en slowly but surely komen we aan in gewicht.. Een snelle en eenvoudige tip is om je eten te wegen en je bewust te zijn van de voedingswaarden. Op mijn gratis app (zoek startlivingright in de AppStory) heb ik een hele handige calculator die precies aangeeft hoeveel calorieën producten bevatten. Side note: ook al eet je heel gezond, nog steeds kun je aankomen als je over je dagelijkse calorieen komt!

4. Doe aan krachttraining!

Veel mensen weten niet wat de voordelen zijn voor je gezondheid als je aan krachttraining doet. Het voorkomt ziektes, werkt anti-verouderend en versterkt je spieren die op hun beurt jouw botten en gewrichten beschermen. Krachttraining is ook de beste manier om vet te verliezen en je figuur te shapen en zogenaamde ‘toning’ te krijgen. Vrouwen hebben niet genoeg testosteron om zo groot te worden als mannen en zouden dan ook niet bang moeten zijn om aan krachttraining te doen.

5. Vermijd het eten van ongezonde snacks 

Veel mensen snacken ongezonde dingen tijdens het werk of wanneer ze tv kijken. Zorg ervoor dat je altijd gezonde snacks in huis hebt en eet deze tussen maaltijden door zodat je jezelf tijdens de maaltijd niet over-eet.

6. Kook je eten voor de hele week          

Mijn advies is om 1 dag te wijden om gezonde maaltijden voor de rest van de week te koken. Kook in bulk en vries je eten in voor de week. Veel mensen zijn erg druk en  hebben geen tijd om elke dag te koken. Vaak bestellen ze dan uiteindelijk ongezond voedsel. Voor veel mensen zijn zondagen een goede dag om te ‘preppen’. Check mijn website en app voor talloze recepten!

7. Sport thuis!

Veel mensen hebben eenmaal thuis van werk geen tijd om naar een sportschool te gaan. Geen probleem! Investeer in basisuitrusting zoals een paar dumbbells, een mat en een elastische band die je mee kunt nemen waar je ook heen gaat. Leer jezelf een aantal full body workouts aan die je, ongeacht waar je bent kunt doen (check mijn app en website). Op deze manier kan tijd bijna geen excuus meer zijn!

1234831_428809157287089_8266273081549106763_n

8. Begin langzaam                                                                                                        

Veel mensen slaan, als ze eenmaal de geest te pakken hebben, door met diëten en sporten. Dit doet doorgaans meer kwaad dan goed. Beweeg op je eigen tempo en maak rustig dagelijkse veranderingen in je levensstijl. Het maken van drastische veranderingen of het starten van een intensief trainingsprogramma waar je fysiek niet klaar voor bent, kan zorgen voor blessures en dit zou de nieuwe start alleen maar vertragen! Easy does it!

9. Rust!  

Als je gedurende 6 weken of langer hard hebt getraind zorg er dan voor voor dat je tussendoor een pauze en jezelf een week rust geeft. Blijf wel actief en gezond eten, maar doe geen intensieve oefeningen. Wanneer je lichaam tijd heeft om te rusten en herstellen kom je alleen maar sterker terug!

10. Schrijf je doelen op en lees ze de hele dag door!                                                       

Veel mensen verliezen de motivatie na een paar weken. Een manier om gemotiveerd te blijven, is om je doelen op te schrijven en ze regelmatig door te lezen. Schrijf op waarom je doel zo belangrijk voor je is. Dit zal je helpen door te stomen op het moment dat je je motivatie dreigt te verliezen.

Check www.startlivingright.com en mijn gratis app startlivingright.
Facebook: @startlivingright
Instagram: @mayanassarfitness

Booking.com